بزرگنمایی:
پور ابراهیمی گفت: قانون تغییر کاربری اراضی آموزش و پرورش میتواند ظرفیت خوبی برای استان در حوزه احیای مدارس و تامین منابع برای تجهیز مدارس ایجاد کند.
به گزارش نسیم شرق ، محمدرضا پور ابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان، برگزاری همایش خیران مدرسه ساز را با همکاری اتاق بازرگانی در استان کرمان طی ماههای مهر و آبان پیشنهاد داد.
وی استفاده از مجموعه ظرفیتهای بنیاد قدس را مورد تاکید قرار داد وگفت:
سهم آموزش و پرورش در این مسئله نباید جابجا شود و یا تصمیم دیگری برای آن
گرفته شود.
پورابراهیمی افزود: با توجه به اساسنامه و ماموریتهای محوله به بنیاد
انتظار میرود با توجه به اینکه در مرکز استان با کمبود مدارس مواجه هستیم
حتما مجموعههایی از امکانات باید در اختیار فعالیتهای آموزش و پرورش قرار
گیرد.
پورابراهیمی خواستار تهیه و ارائه گزارشی از وضعیت مدارس موجود در استان
اعم از سرانههای مازاد، مدارس تخریبی شد و قانون تغییر کاربری اراضی
آموزش و پرورش را یاد آور شد و بیان داشت: این قانون ظرفیت بکری وجود دارد
که باید پیگیری کرد.
وی ابراز داشت: قانون تغییر کاربری اراضی آموزش و پرورش میتواند ظرفیت
خوبی برای استان در حوزه احیای مدارس و تامین منابع برای تجهیز مدارس ایجاد
کند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس هماهنگی برای نشست با رئیس سازمان
نوسازی مدارس و استفاده از ظرفیت منابع ملی برای این توسعه فضاهای آموزشی
در استان را یادآور شد.
وی ادامه داد: ظرفیت شهرداری، اوقاف و راه و شهرسازی
برای اختصاص زمین جهت کاربری آموزشی در شهرستان کرمان و مرکز استان از جمله
مناطقی مانند بلوار جمهوری که با کمبود مواجه هستند باید پیگیری شود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام
اقدامات خوبی در کمک به حوزه مدارس انجام داده که باید در شهرستان کرمان از
این طریق استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون 5 درصد از درامد ناشی از صدور پروانهها
باید شهرداری برای مدارس بگذارد، بیان کرد: با یکسری اقدامات میتوان
تحولی را در مدارس و حوزه اموزشی استان داشته باشیم.
اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه این جلسه گفت:
حوزه آموزش و پرورش به دلیل دیربازده بودن، هیچ وقت اولویت قرار نگرفته است
و متاسفانه کارهایی که در تربیت یک دانش آموز انجام میگیرد دیده
نمیشود.
وی ادامه داد: در مجموعه دستگاههای برون سازمانی، آموزش و پرورش کمتر
مورد توجه قرار میگیرد و اولویت اعتبارات در حوزه راه و آب و ... داده
میشود.
اسکندری نسب، گفتمان سازی آموزش پرورش را در جامعه مورد تاکید قرار داد و
بیان داشت: رویکرد ما این است که برای اموزش و پرورش درامد پایدار ایجاد
کنیم، ظرفیتهایی در استان وجود دارد که میتوان روی پای خودمان بایستیم.