آخرین مطالب

عارف در مراسم تکریم و معارف وزرای قدیم و جدید ورزش و جوانان:

جوانگرایی اعتقاد راسخ دولت است، شعار نیست ورزشی

جوانگرایی اعتقاد راسخ دولت است، شعار نیست

  بزرگنمایی:
معاون اول رئیس جمهور نشاط اجتماعی، شادابی جامعه، خلاقیت، امید آفرینی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روانی جامعه را از مهم‌ترین ماموریت‌های وزارت ورزش و جوانان خواند و افزود: درست انجام دادن این ماموریت‌ها باعث کاهش هزینه‌های ملی و اجتماعی است.

به گزارش نسیم شرق،محمد رضا عارف معاون اول رئیس جمهور در آیین تکریم و معارفه وزرای ورزش و جوانان دولت‌های سیزدهم و چهاردهم که صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد، خطاب به احمددنیا مالی، وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم گفت: باتمام توان برای بازگشت جوانان و ورزشکارانی که مهاجرت کرده‌اند، برنامه ریزی و تلاش کنید، به دنبال دلیل‌ها نباشید، بلکه از سازو کار تشویق و احترام استفاده کنید. به این عزیزان در هر کشوری که هستند افتخار می‌کنیم، اما تلاش می‌کنیم که آنها در وطن خود ورزش را دنبال کنند.

عارف با تشکر از تلاش‌های کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم افزود: با آنکه بر این مسئله واقفیم که در وزارت ورزش و جوانان، دو بخش مهم و ستادی یعنی ورزش و جوانان عملاً ادغام نشده بلکه الحاق شده اند، اما این بحث اصلی نیست و بحث ثانویه است، تشکیلات هدف نیست بلکه بستری برای خدمت است و ما وقتی برای پرداختن به این موضوعات نداریم، با این حال معتقدیم که این دو سازمان، خروجی مشترکی دارند.

وی  با انتقاد از برخورد‌های سخت با آسیب‌های اجتماعی بر ضرورت اتخاذ تدبیر و برخورد نرم با موضوع آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور  در ادامه با اشاره به اینکه  بیش از «قهرمان پروری» به دنبال «پهلوان پروری» هستیم، گفت: جامعه با حضور پهلوانان احساس امنیت می‌کند و آنها مرجع جامعه هستند و ما تلاش می‌کنیم که در همه ساحت‌ها و در همه ورزش‌ها و حتی در ورزش‌های مدرن به دنبال پهلوان پروری برویم. پهلوان، گاه در صحنه بین المللی آگاهانه شکست می‌خورد، اما حرکت غیراخلاقی مانند اینکه به نقطه آسیب دیده حریف ضربه وارد کند انجام نمی‌دهد.

 عارف افزود: در ورزش حرفه ای، اتکاء ما باید به مردم باشد در حالی که اگر با اتکاء به منابع دولتی کار کنیم، نتیجه از قبل مشخص است، ما هر وقت به NGO‌ها و تشکل‌های مردمی و مردم تکیه کردیم موفق شدیم و در غیر اینصورت ناموفق بودیم.

وی در ادامه خطاب به وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم گفت: در سند جامع ورزش که در سال‌های ابتدایی دهه 80 مصوب شد، برآورد‌ها حاکی از آن بود که سهم هر فرد در سرانه فضای ورزشی 55 سانتی متر است که انتظار داشتیم سهم هر فرد به 1 متر برسد، بررسی کنید که این امر تا چه حد محقق شده است، اگر لازم است در این زمینه سرمایه گذاری‌های جدید انجام دهیم وگرنه به دنبال تکمیل پروژه‌های قبلی برویم.

 معاون اول رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه باید در چهار حوزه ورزش‌های همگانی، ورزش های قهرمانی، ورزش های حرفه ای و ورزش‌های سنتی و ملی در این دوره به جایگاه مناسبی برسیم افزود: سلامت جامعه در گرو توجه به ورزش‌های همگانیست، در زمینه ورزش قهرمانی هم امروز برای همه مشخص است که وقتی که یک جوان ما مدال طلا کسب می‌کند، چه نشاطی در کشور ایجاد می‌شود، اما در این زمینه باید پیوست‌های فرهنگی تهیه شود، قهرمان ما باید الگوی فرهنگی در دنیا و معرف عقبه فرهنگی کشور خود باشد.

عارف در زمینه ورزش حرفه‌ای نیز گفت: در ورزش حرفه‌ای دنیا، محور مردم هستند و دولت‌ها فقط کمک می‌کنند، این امر در مورد دو تیم بزرگ و عزیز ما شروع شده است و در ابعاد دیگر ورزش حرفه‌ای نیز باید ادامه پیدا کند.در حوزه ورزش‌های سنتی و ملی نیز که فرهنگ ساز هستند باید به طور جدی وارد شویم.

وی همچنین  با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت‌های گذشته در حوزه ورزش و جوانان صورت گرفته است، افزود: بایدسند چشم انداز را به عنوان میثاق ملی ایرانیان در همه بخش‌ها اجرا کنیم و این سندیست که 15 سال پیش تصویب شد و طبق چشم انداز آن، باید سال آینده، جایگاه اول منطقه در همه حوزه‌ها و از جمله در حوزه ورزش در اختیار ایران بود، اما امروز باید ببینیم در چه جایگاهی قرار داریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: علاوه بر این، سند برنامه هفتم توسعه کشور نیز باید مدنظر مدیران وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد و از وزیر ورزش و جوانان می‌خواهم در سریعترین زمان، آیین‌نامه‌های لازم را با توجه به افق چشم انداز آماده کند تا اگر لازم است اصلاحات ساختاری نیز صورت گیرد.

عارف در ادامه با تشکر از ورزشکاران ایرانی المپیک و پارالمپیک پاریس افزود: در المپیک این دوره دستاورد‌های خوبی داشتیم وبرای قهرمانان پارالمپیکی، آرزوی موفقیت و سربلندی داریم، اما اگر می‌خواهیم از جهت کمیت، جایگاه بهتری داشته باشیم و در المپیک لس آنجلس که جوانان ما با انگیزه بیشتری شرکت خواهند کرد، به جایگاه بهتری برسیم باید از همین امروزشروع کنیم، شما باید به ما بگویید که دولت چه کمکی می‌تواند انجام دهد و چه باید بکند.

وی کارهای انجام شده درحوزه جوانان را  کار‌های شایسته و قابل ستایش خواند و گفت: واقعیت این است که ما نتوانسته ایم به مطالبات جوانان پاسخ بدهیم، متاسفانه در خیلی از موارد، کار ما پاک کردن صورت مسئله بوده است. جوانان در زمینه‌های مختلف مطالباتی دارند که باید برای برآوردن آنها با جدیت تلاش کنیم.

معاون اول رئیس جمهور یکی از وظایف وزارت ورزش و جوانان در این دوره را ، توانمند سازی جوانان برای ورود به بازار کار دانست و افزود : قصد داریم از طریق طرحی  ملی که از سوی این وزارتخانه راهبری و هدایت می‌شود، جوانان مستعد، نخبه و برجسته را از سراسر کشور و از دورترین نقاط با توجه به توانایی ها، شایستگی‌ها و خصوصیات اخلاقی و نه تفکرات سیاسی شناسایی و تربیت کنیم،همچنین  چند صد مدیر را در رده‌های میانی به بالا برای کشور پرورش دهیم  تا مجبور نشویم  برای پیدا کردن مدیران میانی چراغ برداریم و جستجو کنیم که کسی را پیدا کنیم.

عارف با اشاره به اینکه، اکنون نرخ بیکاری در نسل جوان، بالای 20 درصد است گفت: مطالبات امروز جوانان ما ازدواج، مسکن و اشتغال است که باید در این حوزه‌ها نیز با قدرت وارد شویم.

وی همچنین درباره طرح آمایش سرزمینی افزود : باید به سراغ یک توسعه جامع و پایدار برویم که بر طبق آن، همه امکانات در مراکز استان متمرکز نشود. باید به سراغ کشف استعداد‌ها برویم و در دورترین روستاها، استعداد‌ها را کشف کنیم، اما این استعدادیابی تنها نباید به ورزش محدود شود، ما باید در همه حوزه‌های علمی، کارآفرینی و خلاقیت  استعداد‌ها را در سراسر کشور گرد هم بیاوریم.

معاون اول رئیس جمهور دیپلماسی ورزشی را یکی از ستون‌های وزارت ورزش و جوانان دانست و گفت: این نوع دیپلماسی، نقش مهمی حتی به اندازه دیپلماسی عمومی یا سیاسی دارد گاهی حتی با برگزاری یک مسابقه فوتبال یا پیک پنگ، کشور‌ها به سراغ حل مسائل دیپلماسی خود رفته اند و ما نیز باید از این حوزه نهایت استفاده را بکنیم.

عارف همچنین با آرزوی توفیق برای قهرمانان‌  پارالمپیک ، از کیومرث هاشمی به خاطر فعالیت ها و موفقیت هایش در المپیک و پارالمپیک تشکر کرد و از وزیر جدید ورزش و جوانان برای پذیرش این مسئولیت تقدیر کرد.

در این مراسم کیومرث هاشمی نیز با ارائه گزارشی درباره موفقیت‌های این وزارتخانه در مدت کوتاهی که در راس آن قرار داشته است، گفت: از اینکه شخصیتی مثل آقای دنیامالی بعنوان وزیر معرفی شده اند خوشحالم و ورود ایشان به خانه خودشان را تبریک می‌گویم. جامعه ورزش و جوانان وظیفه خود می‌داند که همانگونه که با محبت از بنده حمایت کردند کار را با ایشان ادامه دهند.

وی افزود: در دو امدادی، نفر قبلی چوب را به نفر بعدی می‌دهد و از دیدگاه ما آمدن و رفتن در سمت‌ها و مدیریت‌ها به دو امدادی شبیه است و من امروز، چوب امدادی را به دست‌وزیر جدید ورزش و جوانان می‌دهم.

وزیر ورزش دولت سیزدهم گفت : یکی از کار‌های مهم صورت گرفته در این دوره تبدیل شورای عالی جوانان به شورای عالی نوجوانان و جوانان بود که به دلیل دیدگاه ما در مورد توجه به زیربنا‌ها مخصوصا نوجوانان انجام گرفت.

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم نیز در این جلسه گفت: از مجلس که با رای بالا، بار مسئولیتم را سنگین کردند متشکرم و از آقای کیومرث هاشمی به خاطر زحماتشان و آرامشی که بر مجموعه حاکم کردند تشکر می‌کنم، ایشان همیشه منشا خیر و برکت بوده است.

وی در ادامه سه ماموریت مهم این وزارتخانه را ارتقاء تندرستی ملی، ارتقاء عزت و افتخار ملی از طریق وزرش قهرمانی و رونق اقتصاد ورزش و کمک به اقتصاد ملی و استفاده از ظرفیت مردم در اقتصاد ورزش عنوان کرد و افزود: این تعهدی است که به دکتر پزشکیان، مجلس و مردم داده ام.

وزیر ورزش دولت چهاردهم در ادامه درباره سرفصل برنامه‌های خود در این وزارتخانه گفت:پرداختن به ورزش‌های ملی و آیینی چوگان و ورزش‌های زورخانه ای، توسعه دیپلماسی و امور بین الملل ورزش، توسعه ورزش‌های همگانی، ایجاد مرکز پایش و نظارت برای شفاف شدن بودجه‌های اختصاص یافته و استفاده از هوش مصنوعی و شبیه ساز در ورزش قهرمانی، از جمله نکات مورد توجه در برنامه وزارت ورزش و جوانان در دولت چهاردهم است.

دنیامالی افزود: اگر روزگاری، صدم ثانیه ها، قهرمان را مشخص می‌کرد امروز آنقدر قهرمانان کشور‌ها به هم نزدیک شده اند که تنها هزارم ثانیه اختلاف قهرمان را مشخص می‌کند، با یک غفلت، قهرمان ما بازنده می‌شود و ما باید در چنین شرایطی بهترین عملکرد را داشته باشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

برگزاری همایش خِشت به خِشت در بم

برگزاری آزمون مهارت سربازان وظیفه

ثبت ملی آبشار کِشیت گلباف کرمان

خسروپناه: به کنکور گذشته برنمی‌گردیم

خبرتکمیلی : پیکر بی جان کودک ریگانی در بیابان پیدا شد

فعالیت حدود 5 هزار و 601 تعاونی در کرمان

دستیگری عامل انتشار تصاویر خصوصی یک شهروند در فضای مجازی

پیام تشکر رهبر انقلاب از مهمان‌نوازی ملت و دولت عراق در اربعین

تلاش تیم های امداد و نجات هلال احمر های شرق استان برای جستجوی کودک مفقود شده ریگانی

دادگاه ویژه روحانیت جایگاه حساس، مهم و سختی است

بازداشت 3 نفر از مسوولان مرتبط با حادثه منجر به فوت در معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

پروستات؛ چهارمین سرطان شایع در استان کرمان

آیت‌الله محفوظی گیلانی دار فانی را وداع گفت

پزشکیان در دیدار با همتای عراقی: تشکیل اتحادیه مشترک کشورهای اسلامی ضرورت دارد

سارقان مسلح خرما در بم دستگیر شدند

امارات صفر - یک ایران/ برد اقتصادی یوزها در خانه حریف

کشف گاز مایع قاچاق در بم

پزشکیان فردا به عراق سفر می‌کند

ساختمان اعتباری جمعیت هلال احمر فهرج به بهره برداری رسید

ادای احترام مقامات عالی قضایی کشور به مقام شامخ شهدای کرمان

احتمال خسارت به ساز‌ه‌های گلخانه‌ای در کرمان

بهره برداری از 40 طرح اشتغالِ مددجویی در ریگان

معاون سیاسی وزارت کشور منصوب شد

تظاهرات صدها هزار نفری علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی

انتصاب مدیرکل بازرسی استان کرمان

صدور هشدار هواشناسی درپی بارش‌های موسمی برای 12 استان

شخصیت‌های خاص می‌توانند حتی با عمل خود از بروز مشکلات جلوگیری کنند

بزرگ‌ترین گلدان‌های طبیعی جهان در دل کویر کرمان

بنیاد مسکن تاکنون 68 قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در اختیار جوانان قرار داده است.

افتتاح و بهره برداری از 9 طرح عمرانی با اعتبار 121 میلیارد و 800 میلیون تومان به بهره برداری رسید

نماینده مردم شرق کرمان در مجلس: بعلت گرما و قطعی برق تابستان امسال بخش زیادی از خرمای کشاورزان از بین رفت

ثبت نام عمره مفرده از 17 شهریور آغاز می‌شود

جوانگرایی اعتقاد راسخ دولت است، شعار نیست

حمایت از مبارزات مظلومان عالم را با قدرت ادامه می‌دهیم

فراخوان جذب مدرس در دانشگاه علمی و کاربردی کرمان

440 نفر درتصادفات جاده ای فوت کردند

50 درصد خرمای فهرج خشکید

مردم مطالبات و مشکلات خود را به دفتر امام جمعه بیان کنند

رمزگشایی یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی در کرمان/ قاتل به 4 فقره قتل اعتراف کرد

موافقت حماس با آتش‌بس 7 روزه در غزه

افتتاح 4 طرح عمرانی در فهرج

جشن شکوفه ها 27 شهریور برگزار می شود

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت شد

خانم صادق، وزیر راه و شهرسازی توافق‌های ایران و ترکمنستان را دنبال خواهد کرد

دربی 4 مهر برگزار می‌شود

شهریور؛ پرتلفات‌ترین ماه در جاده‌های کشور

یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری واریز می‌شود

رهبر انقلاب: کارزار جبهه حسینی با جبهه یزیدی تمام‌ نشدنی است

بیش از 50 درصد تردد زوار اربعین از مرز مهران انجام شده است

غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا در ریگان