آخرین مطالب

دانستنی های سلامت؛

شلغم و یک دنیا خاصیت برای سلامت بدن! پزشکی و سلامت

شلغم و یک دنیا خاصیت برای سلامت بدن!

  بزرگنمایی:
یکی از سالم‌ترین سبزیجات شلغم است که از مزایای و خواص فراوانی برخوردار می‌باشد و همچنین برای درمان بیماری ها، سلامت و زیبایی بسیار مفید است.

شلغم یکی از سالم‌ترین سبزیجات است که به خانواده Brasiccacecae تعلق دارد، مشابه کلم، جوانه، کلم، و بسیاری دیگر. این سبزیجات معمولاً در مناطق معتدل و بسیاری از کشور‌ها در سرتاسر جهان رشد می‌کنند. به طور خاص، ژاپن، برزیل و آمریکا دستور پخت غذایی خود را برای شلغم دارند. این حقیقت یک سورپرایز نیست چرا که ما می‌توانیم شلغم را به عنوان "سبزیجات کامل" توصیف کنیم. به این دلیل است که آن‌ها مواد غذایی مختلفی را در هر اینچ از قطعات خود، از ریشه‌های خود تا برگ‌های خود دارند. گذشته از این، شلغم مزه خوب و شیرینی دارد و در نتیجه شما می‌توانید آن‌ها را حتی خام هم مصرف کنید. بنابراین، باید بدانید که مصرف شلغم در یک پایه منظم مزایای زیادی به شما خواهد داد؛ مزایا و خواصی که در این بخش خواهیم گفت.

1. شلغم مناسب برای سلامت قلبی و عروقی:
شلغم، درست مثل بیشتر دارو‌های گیاهی، ترکیبات خیلی زیادی را شامل می‌شود که به عنوان ضد التهاب عمل می‌کنند. شلغم شامل مقدار زیادی ویتامین K است که به خاطر خواص ضد التهابی اش مشهور است. در نتیجه، از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی یا سکته، جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن، شلغم توانایی کاهش سطح کلسترول در بدن را با جذب مقدار بیشتری از صفرا دارد. اگر سطح کلسترول پایین باشد، البته از بیماری‌های قلبی و عروقی مختلف جلوگیری خواهید کرد. همچنین اسید فولیکی که در شلغم وجود دارد، برای سلامتی قلبی عروقی مفید خواهد بود.

2. شلغم برای تقویت استخوان:
معلوم می‌شود که شلغم برای استخوان نیز مفید خواهد بود. به خاطر این است که شلغم مقدار زیادی کلسیم و پتاسیم دارد. همانطور که می‌دانید، پتاسیم و کلسیم برای تقویت استخوان و ماهیچه‌ها بسیار ضروری هستند. آن مواد مغذی همچنین رشد استخوان شما را افزایش خواهند داد. بنابراین، استخوان شما قوی‌تر خواهد بود و احتمال کمتری وجود دارد که بیماری مرتبط با ماهیچه‌ها و یا استخوان‌هایی نظیر آسیب مفاصل و یا پوکی استخوان داشته باشید. علاوه بر آن، شلغم نیز مقادیر زیادی از مواد معدنی دارند. این برای حمایت از تولید کلی بدن از بافت‌های ارتباطی مفید است.

3. شلغم مفید برای دستگاه گوارش:
به عنوان یک منبع گیاهی، هیچ تعجبی ندارد که شلغم برای بهبود سلامت سیستم گوارشی شما بسیار خوب است. اگر شما برخی مشکلات مربوط به سیستم گوارشی شما مانند یبوست، نفخ، یا اسهال دارید، پس از شروع به مصرف شلغم ایده خوبی خواهد بود. به این دلیل است که شلغم فیبر خوبی دارد که به بخش عمده‌ای از مدفوع کمک می‌کند که برای دفعش آسان‌تر شود.

4. شلغم برای تقویت سیستم ایمنی:
شلغم شامل مقدار زیادی ویتامین C است. از این رو، بهبود سیستم ایمنی شما را بسیار خوب خواهد کرد. ویتامین C به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای افزایش سیستم ایمنی در نظر گرفته می‌شود. به این دلیل است که تولید سلول‌های سفید خون و آنتی بادی را تحریک می‌کند. علاوه بر آن، ویتامین C می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. هم چنین ترکیبی به نام آسکروبیک اسیدهاب موجود در شلغم به عنوان تقویت کننده اصلی سیستم ایمنی در نظر گرفته می‌شود.

5. شلغم مفید برای متابولیسم:
همچنین هیچ تعجبی ندارد که شلغم می‌تواند بر حفظ سلامت بدن شما خوب باشد. به خاطر این است که شلغم دارای مجموعه ویتامین B زیادی است. این ویتامین‌ها فرآیند‌های آنزیمی که در اطراف بدن ما رخ می‌دهند را بهتر کنترل می‌کند. علاوه بر آن، مجموعه ویتامین B نیز تضمین خواهد کرد که تمام قسمت‌های بدن ما به درستی کار می‌کنند. دلیل دیگر، ویتامین‌های B موجود در شلغم نیز برای حفظ و تثبیت سطوح هورمون‌های مختلف در بدن بسیار مفید خواهد بود.

6. خاصیت ضد التهابی شلغم:
اگر التهابات دارید، مصرف شلغم برایتان بسیار خوب خواهد بود. به این دلیل است که شلغم خواص ضد التهابی دارد. ویتامین K و اسید‌های چرب امگا 3 که در آن‌ها وجود دارد منبع اصلی خواص ضد التهابی خود هستند. به طور خاص اسید‌های چرب امگا 3 چربی‌های خوبی در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانند التهاب و هم چنین سلامت کلی بدن شما را تسکین دهند. بنابراین، اگر از درد مزمن که با التهاب مرتبط است رنج می‌برید، از تلخی شلغم لذت ببرید.

7. شلغم برای بهبود سلامتی ریه:
مشخص شده است که شلغم یک منبع بسیار خوب برای سلامتی ریه‌ها است. به این دلیل است که شلغم حاوی مقدار زیادی ویتامین A است. علاوه بر فواید اصلی آن برای حفظ سلامت چشم ها، این ویتامین همچنین خطر آسیب زدن به ریه‌های شما را که معمولاً به خاطر عادات بد روزانه شما رخ می‌دهد، مانند سیگار کشیدن مکرر و بسیاری دیگر را خنثی می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید از بیماری‌های ریوب دوری کنید، مصرف شلغم یک انتخاب بسیار خوب خواهد بود.

8. شلغم منبع عالی برای چشمانی سالم:
شلغم حاوی مقدار زیادی ویتامین A است.این ویتامین می‌تواند سلامتی چشم شما را حفظ کرده و بهبود بخشد. علاوه بر آن، یک ترکیب دیگر به نام لوتئین وجود دارد که باعث می‌شود این منبع گیاهی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین منابع طبیعی برای بهبود سلامت چشمان شما مورد ستایش قرار گیرد. مطالعات زیادی نشان داده اند که هر فنجان شلغم خرد شده تقریباً 7000 میکروگرم لوتئین دارد که تا 70 درصد نیاز روزانه شما را تامین خواهد کرد تا سلامت بینایی خود را حفظ کنید. اگر می‌خواهید چشم‌های سالم داشته باشید، پس شلغم مصرف کنید.

9. شلغم برای افزایش گردش خون:
معمولاً منبع اصلی آهن از انواع مختلف گوشت می‌آید.اما معلوم شد که سبزیجات خاصی، از جمله شلغم، حاوی مقدار زیادی آهن در آن است؛ بنابراین شلغم به عنوان یک آهن در نظر گرفته شده که برای بدن تولید سلول‌های قرمز خون تولید می‌کند. همان طور که می‌دانید، گلبول‌های قرمز خون بسیار مهم هستند که مواد مغذی را از غذایی که می‌خورید، منتقل می‌کند؛ بنابراین اگر بدن شما مقدار کافی گلبول‌های قرمز را تولید می‌کند، به این معنی است که بدنتان گردش خون بهتری دارد و شما سالم‌تر خواهید بود.
علاوه بر آن، آهن بدون هٍم به طور معمول آهسته‌تر از آهن هٍم دار جذب می‌شود؛ بنابراین باید مطمئن شوید که ویتامین C به اندازه کافی مصرف می‌کنید تا جذب آهن بدون هٍم را افزایش دهید.

10. شلغم مفید برای سلامت تنفسی:
اگر شما یک مشکل مربوط به سیستم تنفسی دارید، مثال آسم، مصرف شلغم یک ایده عالی خواهد بود. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که شلغم برای افرادی که مبتلا به آسم هستند، بسیار مفید است. علت این است که شلغم با مقدار زیادی ویتامین C دارد که به عنوان آنتی اکسیدان قوی شناخته می‌شود. علاوه بر آن، شلغم نیز خواص ضد التهابی دارد که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا مشکلات تنفسی مختلف بویژه آسم را درمان کنند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

قاتل خاموش جان نخبه مازندرانی و پدرش را گرفت

مسجد شیخ لطف الله، اثری شگفت انگیز از دوران صفویه

خشم بهاری را کنترل کنید

چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟

اهمیت خواب را جدی بگیرید

5 اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار

سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید

بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی

تصادف در جاده راین - جیرفت 6 مصدوم برجا گذاشت

نجات 6 کودک گرفتار در کوه‌های کرمان

فرمانده انتظامی کرمان: شوراهای استان در تامین دوربین های نظارتی همکاری کنند

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان

فعالیت سامانه بارشی جدید تا هفته آینده ادامه دارد

آغاز عرضه خودرو‌های وارداتی از روز یکشنبه 16 اردیبهشت

قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم دستگیر شد

جزییات بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند اعلام شد

جمعی از معلمان سراسر کشور 12 اردیبهشت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

چاقی احتمال افسردگی را افزایش می‌دهد

قبض برق ٢ میلیون تومانی در انتظار استفاده کنندگان از کولر گازی

آذرخش موجب مرگ یک نفر در عنبرآباد کرمان شد

استاندار کرمان: معادن را به شرط اشتغالزایی واگذار می‌کنیم

تیراندازی در عروسی 2 قربانی جدید در جنوب کرمان گرفت

فیلم| بارش شدید باران و آبگرفتگی در سطح شهر و گلزار شهدای کرمان

راه ارتباطی 50 روستا در گنبکی کرمان تخریب و بسته شد

جراحی‌های چاقی و مزایا و معایب آن

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

سواحل دیدنی جنوب ایران را بشناسید+آدرس

وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟

آمریکایی‌ها فراموش نکنند؛ صدای خُرد شدن پنجه عقاب در سکوت صحرا

بررسی مخفیانه قرار بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه

مرکز سراج در بم افتتاح شد

ضوابط تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده جیرفت تصویب شد

امام جمعه کرمان: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت فرهنگی و تاریخی مهمی برای استان است

تاکید استاندار کرمان بر آمادگی دستگاه‌ها برای مخاطرات بارندگی

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

مصدومیت یک آتش‌نشان در آتش‌سوزی سردخانه بم

امام جمعه کرمان: عملیات تنبیهی سپاه درس عبرتی برای دنیای استکبار است

از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟

فیلم / اصفهان، امروز چه گذشت؟

60 لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود

سانحه رانندگی در جیرفت یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت

امام جمعه کرمان: هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیات ویران کننده روبرو خواهد شد

مسیر دارزین به سمت دهبکری بم بازگشایی شد

پدر موشکی ایران در قاب سینما

تحویل کارت سوخت 10 روزه می‌شود/ افزایش 4 برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

فعالیت مدارس و دانشگاه های جنوب استان بوشهر سه شنبه غیرحضوری است

شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است