به گزارش نسیم شرق ،
جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در کنگره ملی پرسش مهر که در
سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در نوزدهمین پرسش مهر کلیدی ترین
موضوع نظام تعلیم و تربیت پرسیده شد که سه بخش دارد اول آنکه چه چیزی در
نظام تعلیم و تربیت آموختید، کدام معلم بیشترین نقش در مهارت آموزی داشت،
کدام مهارت برای آینده کشور مورد نیاز است؟.
وی ادامه داد: بیش از دو میلیون اثر در این زمینه از سوی دانش آموزان و
معلمان به دبیرخانه پریش مهر رسید و امروز بیش از 200 نفر تجلیل میشوند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال های 1900 تا 1950 پیرامون سرمایه نیروی انسانی، پژوهشی هایی انجام شد، گفت: نیروی انسانی پر
بازده ترین سرمایه در آموزش و پرورش است و کشورهایی که سرمایه گذاری
بیشتری در این زمینه داشتند چهار و نیم برابر رفاه اجتماعی در این کشورها
افزایش یافت.
آموزش و پرورش باید از حافظه محوری دور باشد
حسینی ادامه داد: در دهه 1970 سهم انتقاد به نظام تعلیم و تربیت افزایش
یافت، به این صورت که اول آنکه آموزش و پرورش باید از حافظه محوری دور
باشد، مهم ترین محور تحقق عدالت اجتماعی باشد و روحیه پرسشگری و نقادی را
افزایش دهد اما آنطور که شایسته است، عمل نکرد.
وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش مهارت های فنی و حرفه ای را به عنوان
سیاست جدی در دستور کار خود قرار داده است و در مهارت های انتقادگری و حل
مسئله کل نظام برنامه درسی را براساس سند تحول بنیادین تغییر می دهیم
همچنین فرآیندهای یاددهی و یادگیری را به این سمت می بریم.
http://nasimesharq.ir/fa/News/2202/تغییر-رویکرد-برنامههای-درسی-مبنی-بر-مهارتهای-فنی-و-حرفهای